neděle 25. října 2015

Prémiéra v zimním plavání - Jičín

zdroj: Dalimil Marek
Mám za sebou první závody zimního plavání a dopadlo to velmi dobře. Ještě na začátku minulého týdne jsem byl přesvědčený, že poplavu maximálně trať 500 m. Byl jsem si totiž zaplavat ve venkovním bazénu v Podolí, kde se teplota vody pohybovala okolo 13 ºC a tam jsem se necítil moc dobře. Takže při vědomí, že o víkendu bude mít voda v Jičíně míň jak 10 ºC, jsem si delší plavání nedovedl představit.

K tomu, že nakonec poplavu hlavní závod na 1000 m, mě přesvědčily 3 věci. Zaprvé to byl úspěšný čtvrteční trénink ve Vltavě při 10 ºC vodě. Zadruhé, když jsem zjistil, že tuto trať také poplave kamarád Pavel Mužíček, který má asi tak 5x míň tuku než já. :) A zatřetí velká důvěra od našeho předsedy oddílu (I.PKO) Tomáše Prokopa.

Na start hlavního závodu na 1000m (2x 500m) se odvážilo celkem 55 otužilců i s hlavním favoritem Rostislavem Vítkem (olympionikem z Pekingu). Teplota vody v rybníku Kníže měla jen 9,5 ºC, naštěstí nás závodníky mohlo alespoň trochu povzbudit krásné počasí, které ten den bylo.
Ze závodu jsem měl velký respekt. Věděl jsem, že nesmím přepálit start, protože ve studené vodě člověk daleko rychleji ztrací energii a vytuhne. Proto jsem začal více zlehka, abych ve 2. okruhu vydržel stejné tempo. To se celkem podařilo, když jsem po celou dobu závodu držel 2. místo a doplaval si pro stříbro až do cíle, třetí doplaval parťák Pavel Mužíček. Na prvního R. Vítka jsem ztratil poměrně hodně (59s). Do příště ale vím, že bych se do toho mohl opřít o něco více. Holt je třeba sbírat zkušenosti. Rozhodně jsem ale při své prémiéře s výsledkem maximálně spokojený.

Žádné komentáře:

Okomentovat